Tu ce vinzi?
Coachii sunt antreprenori. Dar cei mai mulți dintre ei nu își dau seama de acest lucru. În consecință, nu se comportă ca atare.
Postura de antreprenor este unul dintre lucrurile esențiale — poate chiar cel mai important — ce rămâne total neacoperit într-o școală de coaching. Pentru că acolo accentul cade pe instruire și pe transferul de informații. O școală de coaching este, în esență, ca orice alt eveniment de training: instructivă, utilă, informativă. Însă doar atât.
De ce „doar”? Pentru că, după ce termini, ai abilitățile necesare, ai cunoștințe, ai informații. Și? Întrebarea e: ce faci după aceea?
Lucrul pe care nu îl înțelege lumea este următorul: clienții nu cumpără informații. Și nu-ți cumpără instruirea ta, programul pe care l-ai urmat sau pe maestrul jedi din spatele acelui program.
Dacă te poziționezi numai prin intermediul cunoștințelor tale, clientul va gândi: „Și ce dacă? Tu ai urmat acel program, dar eu ce am de câștigat?” Și va spune „nu”. Lucru care conduce apoi la frustrarea ta, la dezamăgire, la neîncrederea în propriile calități și, încet-încet, chiar la renunțarea la proiectul personal.
Ca să poți să ai succes trebuie să înțelegi că vinzi nu informații, ci transformare. Pe nimeni nu interesează informațiile.
Toate programele de training transferă cunoștințe și abilități. Dar nu îți garantează transformarea. Este unul dintre motivele pentru care rata de satisfacție în cazul coachingului este aproape dublă faţă de cea a trainingului, cum arată ICF GLOBAL COACHING CLIENT STUDY, o cercetare din anul 2010. Prin lucrul cu un coach profesionist te transformi. Asta este ceea ce trebuie să vinzi.