Micul „a” mare din „Big A agenda”

“Big A agenda” sunt lucrurile care reprezintă subiectul procesului de coaching, după cum stabilești împreună cu clientul. Este responsabilitatea coach-ului să țină agenda clientului. Adică oriunde ar vrea el să meargă, pe oriunde se împrăștie, să-l aducă în agenda stabilită la început.

 

Dar ce se întâmplă atunci când, pe parcursul procesului, descoperi că de fapt subiectul de coaching este altul. Ori este cel stabilit la inceput, dar există o nevoie mai presantă pe care o descoperiți pe parcurs. Rămâi la agenda stabilită inițial sau schimbi?

Schimbarea agendei nu este o greșeală a coachului. Nu trebuie să îți fie teamă să accepți, să recunoști pentru și împreună cu clientul că agenda poate fi schimbată.

Mulți coachi rămân la agenda inițială și îi spun clientului că acesta este un alt subiect pentru care nu au fost angajați.

Din punctul meu de vedere este greșit.

Noi suntem angajați de clienți, pentru clienți și ei sunt cei care au nevoie să-și clarifice ce și-au propus și să găsescă soluții pentru ceea ce doresc la momentul respectiv.

Așadar, nu este niciodată greșit să redesenăm alianța cu clienții noștri, chiar pe parcursul procesului. O facem la modul cel mai simplu articulând ceea ce vedem, clarificând și stabilind împreună cu clientul ce facem mai departe.

Tot în acest fel nu este nimic anormal și greșit să nu poți stabili agenda de la prima întalnire cu un client. Există persoane carora le ia mai mult timp să ajungă la esență din diferite motive: le e teamă să se deschidă în fața coach-ului de la început, au nevoie de o perioadă pentru a căpăta încredere în tine și în proces. Așa că fii flexibil înainte de toate.

About the author

raluca

©2017 Raluca Chinole